poniedziałek, 14 maja 2012

( 14 ) " Przedśmiertny neuroleptyk " Kamil Czepiel

Kamil Czepiel
Wydawnictwo Radwan
2011 rok
64 strony
Ocena 3,5 / 6


Książka ta to zbiór opowiadań:
1.Ilwr
2.Pozwól mi żyć
3.Spiritus insciens
4.Czarny kruk
5.(Nie)Winna bajka
6.W popiele Wezuwiusza
7.Majówka
8."EL MAL" - pierworodny
9.Zły Pan

Te 8 historii z wyjątkiem " Złego Pana " łączy wątek śmierci pokazanej w różnoraki sposób. Trudno mi tak do końca sklasyfikować tę książkę, z jednej strony są wątki fantasy , z drugiej obyczaj a z trzeciej element literatury wojennej. Przyznam szczerze, że dla mnie nie była to łatwa lektura i czuję niedosyt w przypadku kilku opowiadań, natomiast kilka jest dla mnie zupełnie niezrozumiałych. Moim ulubionym opowiadaniem, które powinno się rozrosnąć w ciekawą powieść zostało opowiadanie " Pozwól mi żyć ". Ma kilka ciekawych wątków, które warto rozbudować i chętnie poznałabym losy Mortiego zarówno w okresie wojennym jak i poprzedzającym ten okres w jego życiu. 

Myślę, że ten zbiór opowiadań najlepiej opisują słowa autora na okładce książki :

" Utwory zawarte w książce różnią się nieraz znacznie formą i tematyką. Mają jednak jeden cel - wyzwolić emocje. Zarówno te dobre, jak i negatywne uczucia. Tak jak w codziennym życiu. Oczywiście każdy tekst jest o życiu. Równocześnie jednak wszystkie, z wyjątkiem zamykającego zbiór, ukazują nam jego koniec. Śmierć ciała, rozumu, duszy... kres egzystencji. Osobisty koniec świata. Ostatnie opowiadanie, wyraźnie różne od innych, jako jedyny składnik w " pigułce " ma działanie ochronne. "

Książkę przeczytałam w ramach akcji " Włóczykijka "


1 komentarz:

  1. Dziękuję za recenzję i zapraszam do siebie:)
    http://papierowaorchidea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...