poniedziałek, 14 maja 2012

( 15 ) " Świadectwo prawdy " Jodi Picoult

Jodi Picoult
Prószyński i S-ka
2011 rok
440 stron 
Ocena 6 / 6



W książce poznajemy rodzinę Fisherów,amiszów z małego miasteczka w Pensylwanii oraz Ellie, prawniczkę odnoszącą sukcesy w wielkim mieście. Ich losy splatają się gdy Ellie chcąc odpocząć po głośnym procesie przyjeżdża do swojej ciotki Ledy na kilkudniowe wakacje. Ledy była amiszką, lecz została wykluczona ze wspólnoty gdy wybrała na męża mężczyznę spoza społeczności. W dniu przyjazdu Ellie, Leda dowiaduje się, że jej siostrzenica została oskarżona o morderstwo przedwcześnie urodzonego chłopczyka, którego zwłoki odnaleziono na farmie Fisherów. Ellie na początku nie chce się angażować w obronę Katie, ale wszystko się zmienia i wkrótce prawniczka związuje się z rodziną amiszów mocniej niż mogłaby sobie wyobrazić. Na tle tajemnic rodziny Fisherów, pojawia się szansa na powrót wielkiej miłości Ellie. Prosi ona o pomoc w sprawie swojego dawnego chłopaka, który jest cenionym psychiatrą. Czy wspólna praca pozwoli ocalić Katie, kto zabił noworodka i jak to możliwe, że nikt nie wiedział o ciąży dziewczyny ? Książka do końca trzyma w napięciu a samo zakończenie było dla mnie prawdziwym zaskoczeniem.

Jodi Picoult pokazuje w książce świat amiszów, zasady jakie obowiązują we wspólnocie, ale przede wszystkim pokazuje amiszów jako osoby całkowicie podporządkowane Bogu. Przyznam szczerze, ze zafascynowała mnie ta powieść, zupełnie inaczej wyobrażałam sobie życie amiszów a książka otworzyła mi oczy na pewne wydawałoby się podstawowe wartości. Z jednej strony irytuje mnie to totalne oddanie się woli boskiej, ale z drugiej strony ta wiara dodaje siły w trudnych sytuacjach więc takiego spokoju i pogodzenia się z własnym losem zazdroszczę amiszom.

Udało mi się dotrzeć do filmu, który powstał na podstawie tej książki pt. " Cała prawda " i dzisiaj wieczorem czas na wieczór z filmem.

1 komentarz:

  1. niedawno czytałam i była to moja pierwsza książka tej autorki, spodobała mi się i już zaopatrzyłam się w kolejna :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...